Stockholms resan

Hej! Nu har jag precis kommit hem från gymnasiemässan i folkets park :) trevligt. Fick reda på lite mer så nu har jag lite i mina tankar att välja på som jag kan gå på gymnasiet ;D träffade syrran också, hon är ju lärare på john bauer/florist...

Stockholm igår då... NICE! Åkte vid sex, kom fram vid tio. Då gick vi på nåt museum, lite mysigt faktiskt. Sen fick vi fri tid så vi gick på stan, åt på mcdonalds & kollade i affärer. Jag köpte en pälsjacka! Iförsig inte äkta men ändå, jättefin tycker jag! Fick lite av den va Simon i födelsedagspresent och lite av min brorsa och lite av mej själv ;) Såg Yazmina på h&m, hon från idol ni vet.. Jättesöt var hon, men mycket längre än vad jag trodde. sen gick vi till riksdagshuset, gick runt lite och fick kolla på nån liiiiten debatt med maud olofsson och någon Alf tror jag? Nä kanske inte. Menmen.. Efter riksdagshuset gick vi och åt på någon restaurang, gott. När vi hade ätit klart åkte vi till cosmonova och kolla på någon 3D film som hette seamonster.

Innan filmen började blev jag kissnödig. Jag såg Charbel (i 9a, han gick i min klass på min förra skola) springa runt utanför filmsalen. Jag frågade honom om han visste var toan finns och då sa han att han också letade efter toaletter så jag sprang ut till honom. Emme kom sen också. Vi gick på toa sen när vi skulle in till filmen igen så var dörren låst! Vi sprang runt till alla dörrar som fanns och runt i museumet (det är även ett museum, tror jag??) och sprang ner till receptionen, dom sa att vi skulle ta hissen till våning 5. Vi gjorde som dom sa och kom upp till samma ställe där vi hade varit innan och försökt komma in. Vi sprang runt lite till innan vi gick till receptionen för andra gången. Då följde hon med oss och hjälpte oss att komma in. När vi kom in hade redan filmen börjat :P

Efter cosmonova åkte vi hem och var hemma vid elva. Somnade en stund i bussen, skönt.
Det var en rolig resa med en underbaaaaaar stad, vackert väder och många skratt!


På bussen.
Klockan var väl ungefär 06.00 och Simon var trött.



Jag när vi hade stannat någonstans.
Använde även busschaufförens mick och sjöng
till Danny - if only you på radion, HAHA



Framme!
Margit, min kära tyska lärare var nog förkyld



Mcdonken !!



Simon, Frida & Gabbi


På restaurangen i gamla stan.
Emmelie/Emme/Memmi :)


maten


efterrätten


Gullet sov lite på hemvägen


Mer bilder kommer när Simon har skickt de han tog med sin kamera! :)

Kommentarer
Postat av: Jossan

vem sjutton är de på den sista :O

2008-10-15 @ 18:24:29
Postat av: Hanna Helt

emme ;D

2008-10-16 @ 08:50:20
URL: http://piinkiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0