God morgon =)

Hej, har precis ätit frukost och sminkat mej. Ska bara klä på mej och fixa håret (får bli en slarvig tofs, orkar inget annat)

Kan berätta hur jag sminkar mej på vardagar:

1. Först baddar jag mitt ansikte med ett ansiktsvatten från weleda.
2. Efter det smörjer jag mitt ansikte med en dagcreme från cliniderm/Aco och den finns på apoteket och passar ungdomshy (fet & blandhy)
3. När jag har smörjt in mitt ansikte så täcker jag eventuella blemmor & liknande. Idag täckte jag en finne jag har fått, blää. Det jag täcker med är ett täckstift från YSL.
4. Sedan är det dags för foundation! Jag har cliniques foundation, som är riktigt bra tycker jag. Just nu har jag färgen stay sunny.
5. Dags för puder! Där har jag Max factor cremepuff i färgen 13. Ingen bra färg för mitt ansikte men jag hittar inget puder där jag får bra färg i ansiktet... Tipsa mej om nåt bra puder! Men iallafall, pudret sveper jag över hela ansiktet, inte bara i T-zonen.
6. Rough.. Jag använder typ olika rough varje dag :P ibland mitt egna som är lite röd/brunt, ibland mitt andra som är ganska ljus röd/brunt, och idag har jag mammas solpuder.
7. Ögonen! Först målar jag mina ögonbryn med en ljus penna för jag är inte van att se mig själv i mörka ögonbryn, men arbetar mej mot mörkare och mörkare, haha.
8. Sist men inte minst, mascara. Just nu använder jag en som heter 'Define-a-lash' volum mascara från maybelline.


Kommentarer
Postat av: Angie (:

Sv: Jao :D

Bra smink, eller jag menar clinique är ju bra!

Kram

2008-09-02 @ 15:59:52
URL: http://yeahrockondude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0