Thailand..

Alltså... Min pappas kompis Thomas Fällman i Stockholm som vi brukar träffa när vi är i Stockholm ni vet? Även kallad "Jenkamannen" av mej, men varför orkar jag inte ta upp nu :P fast mest kallar jag honom Jenka. Han kallas även Luppe. Kärt barn har många namn.

Iallafall, han är skitskön! Rolig, och verkar mycket yngre än vad han är och har världens underbaraste röst. Stockholmsdialekt! Och han pratar precis som Andreas Carlsson i idoljuryn, och då kan det inte bli fel.. Haha jaja, Jenka har ett hus i Thailand (och en lägenhet i centrala Sthlm, vadå avundsjuk..) som han är i Thailand halva tiden av året och han vill att vi ska komma & hälsa på honom nu i vinter.. ÅÅH VAD JAG VILL DET ! Varje gång vi träffas så säger han att han vill att jag ska följa med också, men pappa verkar inte va med på den biten, men jag ska tjata på honom!!  Fatta vad gött det skulle vara..




Ser inte det där riktigt gött ut ?!

Så här såg våra sms ut ikväll:

Jag: När får man hälsa på? (jag menade i Stockholm)
Jenka: När ni bönder behagar släpa era arslen till nöjesmetropolen. C Ya ! Jenka
Jag: Haha ska prata med pappa då ;)
Jenka:  Do it.., jag drar om 2-3v..  Sen blir nästa chans i maj. Ni får sköta vintern... Mooaahaahaahaa
Jag: Ahaaaaa. Då får du ha det så nice då ;)
Jenka: Står ett gästhus klart med 3 sovrum o skräpar därnere.. Hertzliche Willkomme nach Thailand !

Men hallå , sluta retas! Han vill verkligen att vi kommer ju, och jaaaag med! Snälla pappa :) och så ska jag bara säga att det heter inte NACH Thailand, det heter ZU Thailand (tyskaproffset här då) för nach betyder från och zu betyder till.



Jag & mr Jenka

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha, det heter NACH thailand, för nach används när det är till länder, och städer, och zu används när det är till hus m.m. ;) Slå upp det!

2008-09-19 @ 20:48:05
Postat av: Anonym

ja luppe är en rolig fan. har haft han som chef några år

2008-10-24 @ 00:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0