Vilken årstid är bäst egentligen?

Det regnade när jag skulle hem från Jullan innan så mamma var snäll och kom och hämtade mej. Men på väg till bilen fick jag gaanska många feta regndroppar på mej. Då kände jag att det var höst, det är bara löven på marken som fattas nu. Tråkigt.. Men det känns ändå rätt mysigt. Tänk att det spöregnar ute en sen höstkväll medan man sitter invirad i ett duntäcke med en mysig kärleksrulle och äter godis eller nåt annat gott.

Vintern är också mysig. Fast bara om det är snö, men det är det nästan aldrig här om vintrarna i Jkpg. (Tur att jag åker nånstans och åker skidor varje år då...) Det är så mysigt att gå runt i ett par vinterskor och en skön, stor jacka + ett par gosiga vantar. Men de senaste vintrarna har det ju nästan bara varit slaskigt.. =(

Våren då.. Den känns bara som nåt mellanting.. Typ som ett mellanmål. Våren bara finns där liksom. Mellan hösten & sommaren. När det är vår längtar man bara till sommaren.

Och till höjdpunkten.. SOMMAREN! Det bästa med sommaren tycker jag är dom varma sommarkvällarna då man kan gå med ett par shorts och en tshirt utan att frysa ett dugg. En dålig sak med sommaren är att när det är varmt får jag en press på mej att jag måste vara ute och så får jag dåligt samvete om jag är inne då det är bra väder. Aja, det är lite olika från person till person ;)

Men vilken årstid tycker du om mest? Hösten, vintern, våren eller sommaren? Jag tycker, precis som jag skrev innan, att sommaren är bäst! Men det gör nog dom allra flesta här i världen.

Nu ska jag lägga mej i sängen och läsa Frida och lite ur min bok och lyssna på rix fm , God natt, puss =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0